Rabu, 26 Ogos 2020

PENGGUNAAN KONSEP 6P DALAM MERANCANG PEMASARAN



KONSEP "P" YANG BANYAK DALAM PEMASARAN

Sekiranya anda terlibat dalam bidang Pemasaran dan Jualan, perkara yang diutamakan adalah untuk menghasilkan pendapatan.

Selalunya kita menilai pendapatan berdasarkan jumlahnya untuk tempoh masa tertentu bagi membuat pertimbangan sama ada perniagaan itu sesuai untuk diwarisi ataupun tidak.

Kejayaan sesebuah perniagaan adalah berdasarkan perancangan melalui kaedah atau konsep "P" yang banyak atau kami olah menjadi 6P. Salah satu "P" adalah PEOPLE, kerana kita ingin mengenal pasti golongan manakah yang menjadi sasaran jualan produk kita.

Sebagai contoh di dalam negara kita terdapat golongan generasi yang terdiri dari Generasi Baby Boomers, Generasi X, Generasi Y dan Generasi Z.

Mari kita pelajari konsep 'P' yang banyak ini melalui rakaman video yang bertajuk : Kaedah 6P dalam Pelan Pemasaran dan Motivasi Mikro (Pendapatan).



"SARAN MANFAAT, SARAN MUDHARAT"

- RAJA MANSOR (ADMIN)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PROGRAM KEAHLIAN MYCOOPMED

PROGRAM KEAHLIAN MY COOP MED disediakan khusus kepada Ahli Koperasi serta ahli keluarga mereka. Program ini mengandungi Empat (4) manfaat ...